måndag 3 maj 2010

Vem vet inte du vem vet inte jag???


Jag ska vara ärlig: jag photoshoppar mina bilder. Inte alla, långtifrån, men ibland är en bild nästintill perfekt om det inte vore för den där irriterande finnen. Då fastnar bilden garanterat i mitt redigeringsfilter som mina kära vänner kallar det. Vem vill vara ful när man med lite kunskap kan fixa det mesta liksom? Det är ju inte som om jag sitter och förstorar mina boobs direkt (eller okej, EN gång har jag nog gjort det. Dock har jag efter en väns förfrågan gjort det på henne ett flertal gånger). Nej, då är det mycket roligare och stimulerande att leka med mer konstnärliga effekter som ljussättning och sånt.

Men vad gäller omslag av kändisar etc är det självklart ett måste att man photoshoppar sönder bilderna. Varför inte bara illustrera bilderna direkt istället? I teorin i allafall. Det måste väl vara smartare att skapa en bild som ser ut EXAKT som man vill från början istället för att ställa till med ett kostsamt photoshoot och sedan skicka den utvalda bilden till redigeringsfolket???? Eller???

Senast i raden att photoshoppas till oigenkännerlighet är framförallt Sarah Jessica Parker och Kim Cattrall på filmaffischen för Sex and the city 2. Bra jobbat eller vad ska man säga???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar