söndag 17 april 2011

Riche

Vilken helt fantastiskt härlig kväll jag hade igår! Helt spontant efter middagen bestämde jag och Nathalie oss för att gå ut och dricka lite vin så jag åkte över till hennes nya lägenhet på Kungsholmen. Det sved lite i hjärtat eftersom hon har köpt en lägenhet på parallelgatan till den som jag tittade på för några veckor sen, lägenheten som jag missade med en hårsmån. Ja, det svider fortfarande i hjärtat.

Vi tog en drink och åkte sedan ner till Riche där vi lyckades få en plats i baren. Det tog inte många sekunder innan första raggningsförsöket inleddes. Mannen bredvid i baren gjorde allt för att fånga min uppmärksamhet, när det inte lyckades gned han sig diskret mot mig. Fortfarande noll respons. Försöken fortsatte under ett par timmar- skam den som ger sig! Försök av varierande slag; allt ifrån ett hej till bokstavlig fysisk kontakt. När han tog en isbit och gned över hjärtat hade jag svårt att hålla mig för skratt. Stackars man. Vid försök nr 3 eller 4 avslöjade han sig som en man som tränat in lite passande one liners. Förmodligen har han några på lager som han använder och eftersom jag inte hade nappat på de tidigare tappade även hans försök i kvalitet. Vad sägs om denna:

Man: "Du, ursäkta... igen... men jag måste fråga dig... jobbar du för något företag?"
Jag: "Eehhh... jaa, det kan man väl säga. Hur så?"
Man: "Ja, joo... jag tänkte på din klädsel. Du är så propert klädd så jag tänkte att du måste ju jobba på något företag."
Jag: Tyst och såg nog mest ut som ett frågetecken.

Jag tror nog aldrig att någon har kallat min stil proper och kvällen till ära är det definitivt inte ett ord jag skulle valt själv. Kvällens outfit bestod av oversizelinne, Acneboots, svarta stuprör från Cheap Monday och en knallblå vintagekavaj, toppat med lite stora smycken. Typisk uniform à la rockig modetjej alltså.

Frågan jag ställer mig själv är hur man klär sig i hans ögon om man INTE jobbar för ett företag? Och med tanke på att de flesta människor faktiskt jobbar för ett så måste han endast träffa en viss sort. Men med tanke på hans alkoholintag hade han lika gärna kunnat kalla mig blondin, hans berusningsnivå var ungefär så illa.

Kvällen i övrigt diskuterade vi mest favoritämnet nummer ett: sex men även saker som vad man köper till en kille som fyller år. Mitt förslag: nya underkläder. Till sig själv.

Musiken var bra såklart, när de spelade Arcade Fire tänkte jag en sekund eller två på Badankan som befann sig på andra sidan stan. Men sen kände jag ett andetag i nacken och det var så långt ifrån Badankans som man kan komma utan tillhörde istället min nyfunne manlige vän i baren. Rysning.

När Riche tyckte att det var dags att kasta ut folket var vi duktiga nog att åka hem. Facebook fick totalfnatt och aktiviteten vid 02.30 var febril, vad hände egentligen? Allt ifrån vänner till killar och potentiella booty calls terroriserade min inbox. Men jag åkte hem. Ensam.

Men vilken fin kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar