fredag 11 mars 2011

Oliggbar

Det här med sex är ju ett härligt, härligt men oj så farligt, farligt ämne. Alla pratar vi ju om det; gammal som ung, singel som gift, kåt som okåt. Don't deny it.

Stämningsdödare är ju en klassiker. Vi börjar med det ämnet: att göra sig oliggbar. Det finns sexiga och osexiga saker man kan göra. Men ibland krävs det inte mer än ett endaste litet ord för att förstöra ALLT.

För inte alls längesen fick jag höra en historia om en tjej som kläckte en riktigt osmidig kommentar om killens kropp precis när det roliga skulle börja. Nu råkar jag veta att det inte är något som helst fel på killens kropp, tvärtom, den är väldigt fin så det finns inga som helst belägg för kommentaren. Men hon sa den ändå. Tack och lov är killen snabbtänkt och kunde replikera rappt och effektivt. Om det trots allt i slutändan ändå blev ligga av förtäljer dock inte historien.

Två frågor dyker genast upp i mitt huvud. HUR tänker man i den situationen egentligen? Inte alls antar jag att svaret blir. VILL hon inte ligga eller? För kritik lär knappast hjälpa. Oavsett. Men framförallt: VARFÖR säger man något sådant? Förväntas killar kunna ta kommentarer i den stilen eller? Inte bara mellan lakanen utan i alla möjliga situationer. Killar blir också sårade. Kanske till och med oftare än vi tror. För här ligger ju lite av problematiken, killar förväntas ju vara hårda och tuffa men vi tjejer får utan problem bli tårögda och knäckta. Fel, så fel tycker jag!

Så vi vänder på det.

Efter att ha hört om just den här specifika situationen så började jag fundera över lite (o)sköna kommentarer en kille skulle kunna fälla när tjejen ligger där, naknare än någonsin. Bokstavligen.

"Du använder push-up va?", "Oj, vilken rund liten mage!", "Jag gillar när det finns något att ta i."

Egentligen inga elaka kommentarer men de skulle fortfarande svida. Ordentligt. Och då spelar det nog inte den minsta roll om man är tjej eller kille. Det finns få situationer då man är lika sårbar som i sängen. Ja, hos frisören kommer strax därefter.

Så, om du inte vet vad du ska säga in the heat of the moment, här är ett tips: säg ingenting. Håll käft. Svårare än så behöver faktiskt det inte vara.

2 kommentarer:

  1. Haha vilket klockrent inlägg!! Du skriver ju jättebra.. Fr.o.m. nu har du en trogen läsare i mig!
    Kram från Marie (Du vet "Korfu-Marie" :)

    SvaraRadera
  2. Tack söta och välkommen till skaran!

    SvaraRadera