måndag 21 mars 2011

Pray

"Du ska inte ta en sväng till Sofia kyrka på vägen hem och be en bön?" Orden var min fars idag efter att vi hade kikat på lägenheten som jag är intresserad av.

Oj vad jag kan se mig själv bo där. Byggd 1928, underbara trägolv. Som knarrar. Fina vita väggar som bara skriker efter konst, gamla men renoverade fönster. Visserligen stans minsta kök men det funkar. Två, jag upprepar TVÅ klädkammare. Jag tror att det står mellan mig och en annan kvinna, tyvärr verkade hon väldigt intresserad men it ain't over 'til the fat lady sings (hon i detta fall).

Min far tyckte att jag skulle ta och besöka kyrkan först för att be om förlåtelse för alla tidigare synder. Ok, jag börjar med "förlåt min Herre för att jag drack lite för mycket tequila i lördags". Enough?

2 kommentarer: