fredag 25 mars 2011

Oskönt

Jag upphör aldrig att förvånas över min egna oförmåga att lära mig av mina tidigare misstag. Skar mig i fingret i veckan; inget ovanligt med det, snarare helt normalt i mitt liv. Trots vetskapen om den kommande smärtan envisas jag med att gå lös på handspriten. Kräksjuka no thanks.

Det gör ont med handsprit i skärsår. Sjukt. Jävla. Ont. Vad som är intressant är att jag trots erfarenhet blir precis lika förvånad varenda gång smärtan slår till och jag kvider tyst.

Eftersom jag är omtänksam tänkte jag därför dela med mig av saker jag och personer i min närhet hittat på och läxor vi lärt oss den hårda vägen. Med andra ord: erfarenheter ni klarar er utan.

Undvik in i det sista att:

-Hälla aceton istället för linsvätska i ögat. Läs först-häll sen.

-Frivilligt hoppa ut genom ett fönster på andra våningen och landa på svanskotan. Den kan gå sönder.

-Stagediva från en soffa ner på ett dansgolv utan förvarning. Ingen fångar dig.

-Använda tändare till att avlägsna ovälkommen hårväxt i ansiktet. Resultatet kan bli estetiskt diskutabelt. Och brännskadat.

-Dansa på ett glasbord. Det KOMMER att gå sönder.

Med vänliga hälsningar
Livets hårda skola





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar