tisdag 15 mars 2011

Svinstian

Jag är fortsatt äcklad. Efter att nu ha funderat över detta i drygt en vecka kan jag fortfarande inte riktigt släppa det. Jag sällar mig därför till skaran som förundras över Victoria Milan- dejtingsajten för otrogna jävlar. Ni vet säkert vilken jag menar, reklamen syns både i tv och nu även över hela Stockholm. Om inte så kommer ni snart bli varse om vad det är. Grattis.

Företagets slogan lyder: "Gör livet levande- ha en affär." Det sorgliga är ju att i samma stund som en persons liv blir lite mer "levande", tvärdör någon annans. Såvida man inte kör med öppna kort och råkar ha en partner som har samma syn på... livet. Mindre troligt dock.

Läser i Aftonbladet att de gjort en undersökning bland sina läsare och att 56 % av kvinnorna respektive 53% av männen uppger att de har varit otrogna i en relation. Sorgligt. Ja. Förvånande? Nej.

Jag tillhör de resterande 44% av kvinnorna men jag har blivit utsatt för otrohet och för den som inte upplevt det (grattis för övrigt) kan jag tala om en sak. Det gör ont. Jävligt ont. Ont som att slå i tån i dörren, sådär hårt så att det svartnar för ögonen. Fast i hjärtat.

Därför kan jag inte ens i min vildaste fantasi tro att någon medvetet skulle kunna uppmana till ett svek som otrohet. Tills nu. Tills Victoria Milan. Värre pengakåthet får man nog leta efter. Hur man kan vilja tjäna pengar på någons lidande är för mig ofattbart.

Det finns kanske något positivt med denna dejtingsida dock. Kanske lockar den till sig de som missbrukar seriösa dejtingsajter och bara är ute efter sex, dessa sidor som ju faktiskt är till för singlar som hoppas på att bli hopplöst förälskade. För enligt företaget välkomnar de inte bara svin utan kåtbockar också. Rena ladugården alltså.

Tycker därför att Victoria Milan inte borde försöka vara såna jävla finsmakare. Föreslår därför ett byte av slogan, vad sägs om: "Victoria Milan- din egen svinstia"? De kan få den gratis.

2 kommentarer:

  1. Åh vad bra du skriver alltså. Såg en länk till din blogg på Kisha's facebooksida. Vi gick i samma klass i Italien. Så jag klickade och kollade. Och det här måste vara en av få bloggar jag sett som inte har värdelöst, töntigt innehåll. Och trots det en massa schyssta bilder, kläder med mera. Nu ska jag börja följa. Tack Penny.

    SvaraRadera
  2. Tack själv! Du har fattat exakt vad min tanke med bloggen är. Roligt!

    SvaraRadera